Møder og konferencer

Jeg og min kollega har supertravlt. Der er virkeligt kommet godt gang i økonomien igen. Og vi kan mærke det, fordi vi skal til arrangere rigtigt mange internationale møder og konferencer. Vi arbejder for et lille bureau, som har specialiseret sig i netop at sørge for, at møder og konferencer går godt. Vi kalder det, at vi faciliterer firmaers eller organisationers events. Det er et forholdsvist nyt, lille bureau, vi arbejder for, men vi kan lide det og har et godt arbejdsforhold til hinanden. Der er ikke en chef og nogen undersåtter. Alle er på lige fod med hinanden. Vi har hver især nogle fokusområder, som vi kan trække på hos hinanden. Fx så er mine fokusområder turisme og kultur. Min kollega har salg og små og mellemstore virksomheder som sine områder. En anden kollega arbejder med sport og miljø. Tonen er uformel imellem os. Ja, det er et rart sted at arbejde.

Optimisme igen

Vi kan mærke, at der er optimisme i samfundet – vi er især blevet bedt om at være med til at facilitere en masse netværksmøder. Folk har savnet at kunne være fysisk sammen i det samme lokale. De har savnet at kunne tale uformelt med andre mødedeltagere. Og ja, der kommer hele tiden nye, små og større organisationer og beder os om hjælp. Der er også nogle større konferencer, som skal arrangeres. En af dem handler om handel på internettet. Aktuelt emne. Internethandelen er jo steget gevaldigt over de sidste 15 – 18 måneder.

Lokaler til konferencer og møder

Lige nu sidder min kollega og jeg og deler opgaverne imellem os. Jeg tager mig af at lede efter mødelokaler i København til alle netværksmøderne. Hun vil finde konferencelokaler – også i København. Vi skal lige have koordineret datoer og behovene for antal personer, vi skal booke lokaler til. Det er noget af et puslespil. Men vi skal nok få det til at gå op. Det er bare noget med at få datoer og deltagerantal ned – og så dobbelttjekke, at vi har de rigtige datoer, så vi får lavet de rigtige bookinger. Når det er gjort, så kan vi tage fat på de mere spændende dele af arbejdet. Nemlig at kontakte arrangørerne for at få mere at vide om deres event. Om der skal være indlæg på fremmedsprog. Om vi skal sende invitationer ud, eller om de selv vil gøre det. Om vi skal sørge for transport og logi for nogle af deltagerne.

Det store overblik

Efterhånden som vi kommer igennem arbejdet og får flere og flere informationer og materiale om hvert enkelt event, begynder vi derefter at få et overblik over hvem, hvad, hvornår, indhold, og derfra kan vi så selv supplere – fx med ekstra artikler eller forslag til mere information om emnet, som mødet eller konferencen handler om. Hos os vægter vi meget, at vi faktisk kan bidrage med relevant indhold til møderne og konferencerne. At vi ikke kun laver al logistikken bag sådan et event, er måske grunden til, at vi har fået så travlt nu. Vi ved det faktisk ikke. Så vi skal have lavet et spørgeskema, som deltagerne kan udfylde, hvis de vil, så vi kan få en klarere idé.

Scroll to Top