Ekspert i telefonpasning

Telefonpasning

Klokken er 8:30 om morgenen, og du er lige mødt på arbejde. Der er lidt panik i huset, kan du høre. Der er mange telefonopkald. Og du bliver selvfølgelig sat til at lave telefonpasning for nogle af de store kunder. Det er ok, men du vil sådan set godt lige have at vide, hvorfor der er en stemning af panik. Alle taler i telefonerne. Ingen ser ud, som om de har ro og er i kontrol. Du sætter dig ved dit kontor. Smiler til kollegaerne til højre og venstre. De svarer med et blink og en opadvendt tommelfinger, imens de svarer på spørgsmål fra kunder, der har ringet op.

Bekymrede kunder

Du forstår – ved at lytte til samtalerne til højre og venstre – at der har været et uheld med en server og mange webshops betalingssystemer fungerer ikke. Uf. Det er ikke en sjov situation for dem. Og nu ved du, hvad din arbejdsdag vil tilbyde dig: En del bekymrede kunder, der er bange for, at de bliver nødt til at slås med banker om at få tilbagebetalt beløbet for den vare, som de købte, men skulle betale for to gange.

Telefonpasning for firmaer

Som ekspert i telefonpasning for firmaer ved du, lige præcist hvad du skal gøre. Du skal i første omgang forsøge at berolige kunderne og forklare dem, at bankerne godt ved, at der har været problemer med den der centrale server. Bankerne vil overholde loven, og naturligvis bliver kunderne ikke trukket to gange for en vare.

Du tager høretelefonerne på og gør dig klar. Det bliver en hård dag. Med mange grædefærdige kunder, der skal beroliges. Men sådan er det altså en gang imellem, når man arbejder med telefonpasning. Og når serveren fungerer igen, så vil der komme ro og kontrol over tingene igen. Dit håb er, at de IT-kyndige hurtigt kan få løst problemet, så alt kan vende tilbage til normale tilstande igen.

Scroll til toppen